Remedial Teaching Rokkeveen  •  Pauline Gerelings  •  0612091742

Referenties

Hieronder referenties van ouders en leerlingen.

 

Ik heb ondersteuning gevraagd voor mijn zoon van 15 jaar. Hij liep vast op rekengebied. R. gaf aan de lesstof te begrijpen, toch niet te kunnen uitvoeren. Zijn resultaten waren dramatisch te noemen. Hiernaast had hij op rekengebied geen vertrouwen in zichzelf en zijn eigen kunnen. Mijn zoon heeft DCD en hiervan is bekend dat op wiskundig/ rekengebied deze kinderen soms wat lager scoren. Toch konden wij niet exact lokaliseren hoe zijn manier van werken hem in zijn uitvoering belemmert. Een lastige vraag, een puber die niet altijd even gemotiveerd is en DCD . De ingredi├źnten voor een uitdaging! Pauline heeft met veel deskundigheid en geduld de vragen opgepakt en langzaam, stap voor stap in de tempo van met mijn kind bekeken waar de knelpunten liggen. Er wordt niet alleen naar de prestaties gekeken maar ook naar het kind, zijn houding, zijn zelfvertrouwen, welbevinden en zijn sterke punten waarop hij kan bouwen. Dit maakt dat zowel de kinderen en de ouders tevreden de praktijk verlaten. Pauline was ook altijd bereikbaar voor overleg en evaluatie en ik kreeg keurig de resultaten van mijn zoon te zien.
Mijn zoon heeft heel veel aan deze extra ondersteuning gehad. Hij heeft leerstrategie├źn aangereikt gekregen, zijn houding en motivatie is veranderd en zijn rekenen is stappen vooruit gegaan! Hij profiteert hier dagelijks van. Helaas zie ik dat op de Middelbare scholen weinig ruimte is voor goede ondersteuning terwijl dit echt vaak noodzakelijk zou zijn. Ik ben zeer blij dat wij deze stap hebben genomen. Pauline bedankt!


Na intelligentie-onderzoek bleek dat onze zoon Odin in groep 5 ver onder zijn niveau presteerde. Vanwege een lage verwerkingssnelheid raakte hij gefrustreerd, wat zijn eigenwaarde en plezier in school in de weg zat. Wij vroegen Pauline Gerelings Odin te helpen op zijn niveau te krijgen met rekenen. Wekelijks kwam zij onder schooltijd op school en werkte zij met hem aan zijn vaardigheden. Odin kreeg ook oefenwerk mee voor thuis, waar wij bijna dagelijks een kwartier tot half uur aan werkten. Soms was het leuk, soms moesten we hem motiveren door te zetten. Het resultaat was er niet in korte tijd. Tijdens overleg met school was Pauline erbij om haar inzichten te delen. Uiteindelijk is het onze zoon gelukt op niveau te komen. Trots dat hij is! En niet alleen met rekenen: ook met spelling en begrijpend lezen heeft Pauline goede handvatten meegegeven, waardoor Odin nu in groep 7 zijn werk zelfstandig en op niveau kan maken. En vooral plezier heeft in school en vertrouwen heeft in zijn eigen kunnen!

Nanette


Onze zoon (groep 6) had een behoorlijke achterstand met spelling. Aangezien hij voor school niet genoeg uitviel om hem daar verder mee te ondersteunen, zijn we zelf op zoek gegaan naar iemand die hem kon bijspijkeren tot zijn eigen niveau. Op voorspraak van de juf, zijn wij bij Pauline Gerelings terechtgekomen. Daar bleek pas hoe erg onze zoon achterliep, maar liefst anderhalf school jaar. Inmiddels is hij een half jaar iedere woensdagmiddag een uurtje wezen oefenen bij Pauline en sinds het laatste half jaar gaat hij om de week. Daarnaast oefent hij thuis ook ongeveer een kwartiertje per dag. Zijn resultaten zijn erg vooruit gegaan. Van standaard een V score bij Cito naar een III score. Bij de laatste test om te zien waar hij stond, kwam hij op 2 maanden achterstand uit. Dus helemaal prima! Wij ervaren Pauline als een lieve, betrokken en super positief ingestelde remedial teacher.


Mijn zoon van 11 krijgt nu al een paar jaar RT begeleiding van Pauline. Dat gebeurt onder schooltijd en dat is heel fijn. In het begin heeft mijn zoon regelmatig thuis geoefend met Taalzee. Nu oefent hij meestal in de les. Afhankelijk van de situatie past Pauline de stof per les aan en is er ruimte om in te gaan op stof waar mijn zoon op dat moment behoefte aan heeft.
De RT begeleiding is inmiddels voor mijn zoon meer dan alleen extra hulp bij spelling, lezen en schrijven. Het helpt hem ook in het krijgen van meer zelfvertrouwen. Pauline weet altijd de juiste manier te vinden om hem te motiveren. Voor mij is Pauline een steun als het gaat in de contacten met school.

Jacqueline U.


Onze dochter is chronisch ziek en het volgen van onderwijs is een hele uitdaging. In de kleuterklassen was dit echter geen probleem, in groep 3 bleek helaas dat ze geen hele dagen onderwijs kon volgen.
Later in groep 4 bleek dat ze een grote achterstand had opgebouwd op het gebied van spelling, lezen en automatiseren. In het begin dachten we dit wel zelf bij te spijkeren, maar dit was geen succes.
Via een bevriende IB-er zijn wij bij Pauline uitgekomen. Na een eerste intake zonder onze dochter, hadden wij er het volste vertrouwen in dat Pauline ons verder zou kunnen helpen. Hierna volgde een screening en een stappenplan. We zijn gestart met een uur RT in de week op de praktijk. Pauline heeft ons (ouders en kind) erg goed kunnen begeleiden in het maken van een voor ons lastige keuze.
Wij hebben besloten van basisschool te veranderen en op de nieuwe school hebben we een nieuwe start gemaakt, de RT lessen werden op school gegeven. Heel prettig voor alle partijen (kind, school, ouders).
Uiteindelijk heeft onze dochter een arrangement gekregen en heeft ze de laatste jaren 2 keer per week begeleiding van Pauline. De achterstanden zijn zo goed als weg en ze kan nu op niveau blijven! Ondertussen gaat ze naar groep 7, met mooie resultaten. Wij zijn heel erg blij met Pauline en raden haar zeker aan, het is een vrouw met passie voor het vak, heel rustig en duidelijk naar de leerlingen toe, een echte steun en toeverlaat voor ons!

Familie van Neer


Pauline Gerelings is een prettige, ervaren en vakkundige RT-er. Ik verwijs ouders graag door naar haar praktijk. Pauline is bereid om onder schooltijd de leerlingen te begeleiden, dit is voor ouders heel praktisch. Zij communiceert goed met de leerkrachten en geeft tips en adviezen. Pauline is ook bereid om aan te schuiven bij IHI-overleggen: waarbij alle betrokkenen om de tafel zitten en met elkaar brainstormen hoe we het kind het beste kunnen begeleiden. Kinderen met ernstige rekenproblematiek zijn door haar RT- lessen bij ons op school goed vooruit gegaan. Ook is Pauline bereid om samen met school mee te denken hoe wij als school, op een haalbare manier, de leerling het beste kunnen begeleiden.

Miranda van Baaren, Intern Begeleider basisschool Da Vinci


Ik heb in mijn examenjaar voor het VMBO-Kader bij Pauline een aantal maanden bijles gekregen voor Engels. Zij heeft mij een aantal hulpmiddelen aangeboden waar ik veel aan heb gehad. Ik heb deze lessen met plezier gevolgd en ze heeft mij goed geholpen bij mijn examen. Pauline geeft de lessen goed gestructureerd en ik heb me altijd erg op mijn gemak gevoeld. Kortom een echte aanrader!

Ellen


"Onze jongste zoon had in groep 4 een behoorlijke achterstand opgelopen bij het lezen en schrijven. Begin groep 5 bleek pas echt hoe groot die achterstand was. Om hem te helpen zijn we op zoek gegaan naar een remedial teacher en kwamen bij Pauline terecht. Ruben is nu 6 maanden bezig en heeft dank zij de aanpak van Pauline al bijna een jaar ingehaald! Wat maakt Pauline bijzonder en succesvol in onze ogen? Haar geduld, haar duidelijkheid, haar oprechte aandacht voor het kind en het in staat zijn van het op de juiste wijze inzetten van haar kennis en ervaring."

Nicole de Laender


"Mijn zoon is op aanraden van de leerkracht in groep 6 met RT bij de Praktijk voor Remedial Teaching Rokkeveen begonnen. Hij heeft nu driekwart jaar iedere week op vrijdagmiddag een uur RT. Mijn zoon zegt zelf dat hij plezier heeft bij de remedial teaching-lessen. Op individuele en speelse wijze worden met gebruikmaking van de Taal In Blokjes methode alle spellingregels doorgenomen. Aangezien mijn zoon dyslexie heeft is dat heel erg belangrijk voor hem. De regels geven mijn zoon meer houvast en zelfvertrouwen. Hij gaat inmiddels goed vooruit."

Mevrouw Bekker


"Onze dochter (10) is dyslectisch. Tja en dan? Op de basisschool is geen extra begeleiding aanwezig in de vorm van een RT-er. Wij kregen wel het advies om buiten school begeleiding te zoeken. Maar waar doe je goed aan. Wat past bij je kind? Een vastgesteld programma voor kinderen met dyslexie? Of een persoonlijke aanpak? Na een jaar logopedie was het tijd voor verdere begeleiding. Die hebben wij gevonden in Pauline. Het contact is prettig en haar persoonlijke aanpak spreekt ons aan. Er wordt een handelingsplan gemaakt en ook de school wordt hiervan op de hoogte gesteld. Als onze dochter aangeeft ergens moeite mee te hebben naast taal en spelling (bv rekenen), kan daar extra aandacht aan geschonken worden. Verder gaat zij met veel plezier naar de wekelijkse afspraak, maakt trouw haar oefeningen thuis en haar schoolprestaties zijn echt vooruit gegaan."

Manfred & Sandy Jutte


"Het lezen en schrijven oefenen is nu een ontspannen ritme in de week geworden. Onze zoon voelt zich op zijn gemak bij Pauline. Hij kan zichzelf zijn en door het een op een contact kan er ook geconcentreerd gewerkt worden. Dat doet Joris goed omdat hij merkt dat hij vooruit gaat in lezen, schrijven en ook rekenen. Wij (ouders) krijgen ook structuur om Joris hierin te begeleiden. Ook wij krijgen nu meer "zelfvertrouwen" in het begeleiden van onze zoon met dyslexie. Het is nu zo helder wat het pad is en waar Joris nu staat. Kortom wij zij dankbaar dat Pauline op ons pad is gekomen."

Martine Boerma


"Mijn zoon Dean is een gigantische inhaalslag aan het maken bij Pauline. Na eerst een klein jaartje logopedie in verband met zijn dyslexie, is Pauline nu bijna een half jaar bezig met RT en het gaat heel goed. Met veel plezier werkt Dean bij haar en hij gaat echt met sprongen vooruit. Het materiaal spreekt aan, is duidelijk en leuk om te doen. Maar ook ik, als moeder zijnde, krijg voldoende zicht op zijn vorderingen met een duidelijke verslaglegging. Daarnaast geeft ze mij praktische tips over websites, materialen en wat ik zelf kan doen. Niets lijkt te veel, Pauline helpt ons graag en dat merk je. Bedankt, wij zijn allebei blij met jou."

Rowena Timmermans


"Onze zoon met dyscalculie wordt door Pauline begeleid. Wij hebben Pauline vanaf het eerste gesprek ervaren als een uitermate betrokken en professionele Remedial Teacher. Onze zoon voelt zich bij haar op zijn gemak, de sfeer is ontspannen, de aangereikte methodes sluiten goed aan bij de behoefte en zijn zeer up to date. Wij als ouders en ook de school worden actief betrokken bij het begeleidingstraject en van heldere en bruikbare adviezen voorzien. Pauline gaat daarbij verder dan alleen het rekenen. Zij is echt begaan met het welzijn van het kind en steekt daar ook tijd in. Wij zien duidelijk vorderingen Wij kunnen Pauline van harte aanbevelen!"

Fam. T


Onze zoon bleek een achterstand te hebben opgelopen in lezen en spelling en daarom hebben we externe RT gezocht. Pauline blijkt een schot in de roos. Na het bepalen van het aanvangsniveau werd een goed onderbouwd plan opgezet en met ons afgestemd. De gestructureerde opbouw, die regelmatig met ons wordt geëvalueerd geeft houvast en diepgang. De RT-les is rustig, gezellig, zorgvuldig en duidelijk. Er wordt hard gewerkt maar wel afgestemd op het tempo en de aandacht van onze zoon. Tegelijkertijd is er veel aandacht voor zijn inbreng (ook als het wel eens over wat anders dan 'de les' gaat). Wat de lessen extra leuk maakt, is dat veel lesstof spelenderwijs wordt aangeboden; met (kaart)spelletjes, computerspelletjes, etc. wordt de les levendig gehouden, wat een schot in de roos blijkt. Hij gaat graag naar RT, vindt het gezellig en merkt ook zelf dat het echt helpt en zijn lees- en spellingsvaardigheden vooruit gaan. Dat is voor ons belangrijk, maar stimuleert hem des te meer om door te zetten. Door regelmatig te toetsen hoe het staat met de voortgang, weet Pauline de aanpak goed op hem af te stemmen en worden de lessen persoonlijk 'op maat gemaakt'. Daarnaast krijgen wij als ouders veel steun en tips voor de begeleiding thuis. We gaan dan ook graag door met RT, enerzijds omdat hij het nodig heeft, anderzijds omdat hij het plezierig vindt om op deze wijze ondersteund te worden in zijn ontwikkeling.

Familie I.


Na een verblijf van 6 jaar in Spanje waar mijn zoon de lagere school heeft doorlopen is hij in Nederland direct naar het voortgezet onderwijs gegaan, zonder ooit les in (het) Nederlands te hebben gehad. Via school lukte het niet om de gaten die hij daardoor heeft in de kennis van het Nederlands opgevuld te krijgen – er werd getwijfeld aan zijn intelligentie en werd gesproken over dyslexie. Hij is net begonnen, maar heeft het gevoel al veel geleerd te hebben.

Mevr. G.


 

Zelfvertrouwen

Zelfvertrouwen





Facebook LinkedIn Pinterest



automatiseren  •   begrijpend lezen  •   bijles  •   citotoets  •   concentratieprobleem  •   diagnostisch gesprek  •   diagnostisch onderzoek  •   executieve functies  •   faalangst  •   gevoelig kind  •   huiswerkbegeleiding  •   intelligentieonderzoek  •   jungle memory  •   mindmappen  •   motivatie  •   onderwijsondersteuningsarrangement  •   ontwikkelingsperspectief  •   oplossingsgericht werken  •   passend onderwijs  •   pgb persoons gebonden budget  •   plannen  •   rekenen  •   rekentuin  •   remedial  •   remedial teacher  •   remedial teaching  •   rokkeveen  •   spellingregels leren  •   studievaardigheden  •   taal in blokjes  •   taalzee  •   technisch-lezen  •   toetsen  •   toetsresultaten  •   vaardigheidsgroei  •   werkgeheugen  •   werkhouding

privacyverklaring - copyright © 2008 -